onsdag 26 juli 2017

Graviditetsvecka 19-27, Mars - april

Träning och aktivitet:
Efter att längdskidssäsongen var över så behövde jag ett nytt sätt att få upp flåset med, och det kändes inte helt bra att springa, men så kom jag på att jag kunde gå stavgång. Det var faktiskt ett bra sätt att få till lite fart på promenaderna.

Cirkelträningen på jobbet fortsatte jag med varje vecka, bara lite mindre hopp och några anpassade övningar som funkade med magen.


Som jag har skrivit om i tidigare inlägg så kom jag på att jag faktiskt kunde springa lite trots allt, jag hade saknat det ganska mycket. Jag tror att det har att göra med att jag började vänja mig vid känslan av mage och att jag kände mig tryggare i graviditeten. Så i v23 började jag springa lite lätt igen.
I v 27 började det kännas tungt att springa och även cirkelträningen kändes tyngre, men den fortsatte jag med ett par veckor till.


Övrigt i graviditeten:
Fortfarande mår jag bra! Njuter av promenader och fint väder.
Vi beställde barnvagn och Henrik köpte med sig fina bebiskläder från USA när han var där med jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar