onsdag 26 juli 2017

Graviditetsvecka 32 - 37 Juni - juli

Träning och aktivitet:
Cirkeltränigen på jobbet har fortsatt att vara en stående punkt på schemat fram till och med v 35. Därefter kände jag att det var för besvärligt att göra de typerna av övningarna.

I v 34 hängde jag med Henrik till gymet, och gjorde de övningarna som kändes bra, och det var de vanliga övningarna, men nästan utan vikt.

I v 34 var det dags för trivselaktivitet med jobbet som jag var ansvarig för. Eftermiddagen började med en liten kanottur ut till en ö där vi gick en tipspromenad, sedan kanot tillbaka. Det gick bra att paddla den här gången med. Sedan höll jag i en liten femkamp och sedan grillade vi. Kvällen blev mycket uppskattad av kollegorna.



Det är otroligt vad bra det har gått att träna och hålla igång hela graviditeten! I slutet på v 35 kändes det som att huvudet sjönk nedåt och jag började få svårare att promenera, det kunde hugga till när som helst, så då började jag bli lite mer stillsam på träningsfronten.


Övrigt i graviditeten:
V 32 och 33 var väldigt intensiva på jobbet och efter dem så var jag vääldigt trött. Märkte att jag inte har samma extraenergi som i vanliga fall. Bland annat var jag två dagar på Elmia skogsmässan där vi stod ute i skogen i en monter, det var kul men slitsamt. Långa sträckor att gå och då fick jag lite sammandragningar.

Vi passade på att njuta av det soliga vädret på helgen, men tyvärr var det väldigt kallt i havet, så det blev bara ett snabbt dopp, där jag fick öva på att profylaxandas för att stå ut kylan.

Midsommar firade vi ute på Tjärö, men i år tog vi färjan ut och sov i stuga istället för kajak och tält.


v 37 var onsdag min sista arbetsdag på jobbet och det kändes lite vemodigt att gå hem, men ganska skönt. Jag hade två lediga dagar innan helgen då vi skulle fira 65årsfest. Jag fyller ju 30 och Henrik har fyllt 35. Jag tyckte att det skulle vara kul att få fira lite och träffa vänner innan bebisen anlände. Både familj och vänner kom och det blev en riktigt trevlig trädgårdsfest.



Såhär såg magen ut i v 32, 33, 34, 36 och 37.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar