måndag 17 juli 2017

Sluttampen på graviditeten, v38


Nu är jag verkligen i stuttampen av gravditeten, går in i vecka 39 i morgon och bebisen kan komma när som helst. Jag tänkte att i ett par kommande inlägg sammanfatt lite hur det har känts, hur jag har tränat och vad vi har hittat på för aktiviteter, ett par graviditetsveckor i taget.


Jag har ju inte genomgått en hel gravditet än, och har det största framför mig. Men en sak vill jag ta med mig och ge som råd till andra, rör på dig så länge det går! För det kommer en dag när det inte går fast man vill. Nu på slutet, sedan midsommar ungefär (v 36) så har bebisen legat väldigt långt ner och när jag promenerar så kan jag ibland få såna ilningar i bäckenbotten att det är svårt att gå. Jag har lyckligtvis inga foglossningar eller sådana krämpor, men när bebisen trycker nedåt så är det svårt att ta sig framåt. Jag tar för det mesta därför inga längre promenader, utan håller mig ganska nära hemma så att det går bra att ta sig hem om jag måste gå snigel-långsamt.


Igår tog vi ändå en skogspromenad, för jag var så himla sugen på att leta lite svamp. Det var ganska tungt att gå i skogen, men väldigt härligt! Vi hade dessutom tur att hitta en fin karljohan och några fina gula kantareller. Henrik fick böja sig ner och plocka :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar