onsdag 26 juli 2017

Graviditetsvecka 28 - 31, Maj

Träning och aktivitet:
I början på maj åkte vi iväg på en liten semester. Eftersom jag var i v 28 så bad vi barnmorskan om extra intyg om att jag hade en normal graviditet, vi kollade också  upp med försäkringsbolaget. Men det var inga problem och vi kunde resa på precis som vanligt. Vi åkte en långweekend till Mayrhofen i Österrike. Jag kände mig pigg i kroppen, men vandring uppför berg var tyngre än vanligt och vi kom inte lika långt som vanligt när vi är ute och vandrar. Tyvärr fick jag inte med mig mina vandringsstavar men hittade några pinnar som jag kunde använda och då gick vandringen uppför bättre. Sakta men säkert vandrade vi på uppför och det var härligt att komma upp till en liten stuga med vacker utsikt, där vi delade på en alkoholfri veteöl. Vi hade varierande väder, och en dag vandrade vi i regn, men det gjorde inte så mycket. Rörelse på dagen och god mat på kvällen. Sådana semesterar är toppen!




Nu när det kändes tungt att springa behövde jag något annat sätt att få upp flåset, så i vecka 29 skaffade jag gymkort och testade ett Indor Walking-pass. Det var över förväntan och det gav verkligen känslan av att springa, fast skonsammare utan alla studsar pga att fötterna alltid är i, (man "springer" inomhus till musik på crosstrainers som är slimmade som spinningcyklar).


I v 30 hade vi tjejhelg i Göteborg och en av dagarna stod kanotpaddling på schemat. Det gick verkligen över förväntan bra. Jag trodde att jag skulle ha svår att ta mig i och ur och sitta obekvämt, men det finkade fint. Vi satt tre i vår kanot med mig i mitten. Sen paddlade vi mellan några olika sjöar och vädret var strålande. Men jag är glad att vi inte sov utomhus som var initialplanen, för även den mjukaste säng känns hård när man måste sova på sidan och det är ett projekt att vända på sig med magen i vägen.



Övrigt i graviditeten:
Vi målade om barnrummet som före såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig. vinröd fondvägg och grönbeige på resten. vi valde en gåblå färg som jag tänkte skulle vara fin mot vita konstraster och gröna växter.

Vi firade vår ettåriga bröllopsdag, med att äta gott. Lyxfrukost, plockade ramslök som blev ramslökssoppa, lagade en god hemlagad middag och åt den sparade tårtbiten till efterrätt.







Såhär såg magen ut i v30 och 31.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar