fredag 28 juli 2017

Graviditetsvecka 39

Förra veckan var det den årliga Östersjöfestivalen här i stan och det var lite livat på stan. Då kunde jag roa mig med att ta ett par småpromenader om dagen. Jag gick bland annat och köpte lite tyg, det finns bara en liten affär här i stan som säljer tyg och utbudet är inte jättestort men jag valde ut två av de finaste trikåtygerna som de hade och tänkte mig att jag skulle prova att sy ett par byxor. Jag hade inga mönster så jag googlade om det gick att hitta något gratismönster. Jag hittade två varianter som jag testade, de blev helt olika så vi får se när bebisen kommer vilka som passar bäst. Men det förvånade mig hur lätt det var att sy!




Byxorna med små larver på är sydda med det här mönstret: http://www.youcanmakethis.com/products/free-baby-knit-pants-sewing-pattern-in-newborn


De prickiga byxorna är sydda efter den här beskrivningen:
http://blogg.sansdesign.se/2016/02/sy-ett-par-enkla-muddbyxor.html


Jag fortsatte med kreativa projekt under veckan och påbörjade även en tavla som vi ska ha i hallen. Den är 1*1 meter och den största jag hittills gett mig på. Motivet är berg som speglas i en sjö.. men jag har lite svårt att avsluta den. Jag vet inte riktigt hur jag vill ha färgerna och jag hade tänkt mig ett ganska abstrakt motiv, men så började jag måla bergen ganska stramt och rakt. Men vi får se, jag har den stående framme och kan gå dit och måla lite när som helst.

En kväll lånade vi svärföräldrarnas balkong när de inte var hemma och satt ute och åt grillat i kvällssolen. Det var riktigt härligt och jag längtar lite efter en egen trädgård. Vi vattnade även pallkragarna och skördade lite zucchini, den växer så det knakar.

På helgen var det dags för 2XU Island Challenge, swimruntävlingen som jag skulle varit med i tillsammans med Josefin i år igen om jag inte blivit gravid. Men hon kom ner och tävlade tillsammans med en annan kompis.  Det var helt ok att stå bredvid för vädret var toppen och vi fick en mycket bra publikplats. Men nu är jag otroligt sugen på att köra hårt nästa år. Jag och Josefin har redan bestämt att vi ska vara i lag då! Så minst ett träningsmål för nästa år är uppsatt.























På söndagen tog vi en lugn förmiddag och satte oss på en skärgårdsbåt för en liten solig tur ut i Karlshamns skärgård och tillbaka. Det var himla mysigt! På kvällen följde jag faktiskt med Henrik till badet och simmade lite. Det gick över förväntan bra, magen gjorde att jag flöt bra, men naturligtvis gick det inte så fort. Men jag simmade i alla fall 700m.

Så här såg magen ut i v 39:



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar